Prom na 540 pasażerów powstaje w gdyńskiej stoczni Crist. Będzie to prom samochodowo – pasażerski o długości prawie 70 metrów i szerokości 15 metrów. Jednostka ma obsługiwać trasy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana. Termin realizacji inwestycji to połowa przyszłego roku. Prom ma zostać wyposażony w hybrydowy napęd i będzie obsługiwany przez 10 osobową załogę. Całość prac projektowych i wykonawczych została zlecona przez islandzkiego inwestora – Islandzki Urząd Transportu Drogowego gdyńskiej stoczni Crist. Warto dodać, że jest to kolejny już prom o napędzie hybrydowym (diesel + elektryczny) zbudowany w Stoczni Crist.
Dwa nowe statki dla Urzędów Morskich w Szczecinie i Gdyni. Będą to dwa statki wielozadaniowe z unijnym dofinansowaniem. Ich produkcja to efekt tzw. ustawy stoczniowej. Wartość inwestycji to 240 mln złotych a dofinansowanie unijne 204 mln. Nowe statki mają mieć od 60 do 65 metrów długości i od 12 do 15 metrów szerokości. Przewidywane zanurzenie to około 3,5 metra – maksymalnie do 4 metrów. Załogę ma tworzyć sześć osób. Statki mają być gotowe do 2020 roku.