Sejm RP jednomyślnie przyjął ustawę w sprawie budowy i przebudowy, czyli pogłębieniu toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m. Inwestycja w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 kosztować będzie ok. 1,5 mld zł. 85 proc. tej kwoty będzie pochodzić ze środków unijnych. Prace – według przyjętej specustawy – zakończą się w 2022 roku. Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości technicznej 12,5 m to jedna z podstawowych inwestycji, związana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie, ale także ważny impuls dla branży stoczniowej i rozwoju całego regionu. Obecnie głębokość toru wodnego łączącego Świnoujście ze Szczecinem wynosi 10,5m. Pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu 9,15m. Bałtycki standard w zakresie głębokości akwenów w portach morskich czy terminalach kontenerowych, to obecnie 15-16m.
wkj